Secondhand

 
 
Bogge hade med sig
en kompis hem efter
skolan, så jag och 
Luran smet iväg en
stund så de fick
spela ifred.
 
Först var jag förbi
hos bästa grannen 
och fick ett proffs
utlåtande.
 
Sedan hade jag lovat
att följa Luran på Tur och
retur där hon spanat in
några stolar till ”sin”
barack vid stugan.
 
Hon betalade dem själv
så nu är hon ägare till två
rejäla blå pinnstolar!
 
Vi passar på då pappan
i huset är borta, ni vet när
katten är borta... 
 
 
 
 
 
Själv trodde jag att
jag skulle gå tomhänt
därifrån, men en tupp-
kanna i keramik kunde
jag inte låta bli.
 
Fulsnygg och perfekt
som vas i påsktider!
 
Luran är nu på badet
med en kompis som 
ska sova över.
 
Och Elis har kommit
över och är med Bogge.
 
Min plan är att hänga
ännu en tvätt och sedan
göra så lite nytta som
möjligt ;-)
 
 



MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap säger

Så fina fynd du gjort!

Svar: Ja jag blev nöjd! :-D
Therese Bjärstig

2019-03-30 @ 03:48:19
URL: http://maddisenj.se
christin säger

Jag ler när jag ser Svea´s fina stolar....samma fina blåfärg som min svärfar älskade. Den finns på möbler och för att inte glömma SAAB;en. Det är ju en fin blåfärg och kommer säkert att bli fin där ute i skogen.

Kram!!

Svar: Även min farmor och farfar hade sådan blå/turkosa stolar, har en av dem här hemma i källaren som ibland åker fram när jag vill ha lite färg :-) Var nog en "innefärg" kanske på den tiden? KRAMAR!!!
Therese Bjärstig

2019-03-31 @ 20:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: