Skratta eller gråta?!

 
 
Ja, denna fredag började
på ett snöpligt sätt.
 
Vi fick tillbaka en ansökan
men avslag, och avslaget
i sig kan jag ta, men inte
motiveringen.
 
Vi ville undersöka varför
det är så få kvinnor inom
älgförvaltningen, hur
det upplevs och om det får
några eventuella effetker.
 
Men vi blev ifrågasatta
om vi var normativa och antog
något som inte var ett problem,
men värst av allt var nog deras
undran om kvinnor verkligen kan
intervjua män?!
 
(Kan vi inte det så kan väl
knappast 95% män företräda
kvinnor i älgförvaltningen...)
 
Dessutom borde vi vara mer
kritiska till jämställdhets-
politiken i stort.
 
Jag tar mig för pannan och
undrar om granskarna helt
missat metoo-rörelsen - suck!
 
Och som grädden på moset
hade jag ett annat mail från
en hacker som ville att jag
skulle betala X antal bitcoin
för att denne inte skulle sprida
ett kollage på de "vuxensidor"
jag besökt och bilder från min
webcam.
 
Ha, ha synd bara att jag
aldrig besökt några sådana
sidor och endast använder
min webcam för jobbrelaterade
skypemöten.
 
Så någon inbetalning från
mig blir det icket, vi får således
se om jag har en fungerande
dator om 48 timmar som var
hotet förutom att detta kollage
skulle spridas till alla mina
kontakter.
 
 
 
 
Jag väljer att skratta åt
eländet och ser fram emot
en bra dag istället!
 
 
 



Znogge säger

Det var verkligen en synnerligen irriterande motivering och jag förstår din irritation. Nästan så att jag tycker den är lagstridig ur ett jämställdhetsperspektiv.

Kram

2019-03-15 @ 08:59:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Marie Svensson säger

Det var väl en väldigt intressant och viktig frågeställning!! Den motiveringen skulle de få stå till svars för.. //Marie

Svar: Det har de fått göra faktiskt, efter moget övervägande kontaktade jag myndigheten och undrade hur de ställer sig och om ifrågasättande av jämställdhetspolitiken är i linje med deras uppdrag... Fått ett svar och fortsatt dialog har utlovats kring detta, intressant!
Therese Bjärstig

2019-03-15 @ 09:39:17
Pauline Hurtig säger

men vilken söt!!
oj.. så tråkigt

2019-03-15 @ 17:35:38
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: