Hoppfullt

 
 
Mitt äppelträd som blev
betat av älg verkar ännu
ha livskraft!
 
Precis i snittet vid en av
ympningarna så spirar 
något grönt 🌿🍃
 
Härligt!
 
Nu väntar sommarsäsongen 
i stugan och jag hoppas vi kan
åka dit redan till helgen.
 
Och på tal om helg så har 
denna helg förflutit i firandets
tecken då vi firat pappa både
i fredags och lördags. 
 
Men då han fyller först i
morgon lär det bli mer firande
då om jag bara kommer hem
i god tid från Umeå.
 
Tack nära och kära för
denna helg 💚
 



åsa säger

Så kul att äppelträdet (förhoppningsvis) har klarat sig. Även här har älg mumsat på träden... även rådjur.

I morgon har jag som plan att ta mig till Wiks "Lilla Ullared" och se ifall Grod-frun finns kvar så min Groda kan få sig en maka :)

Kör försiktigt i morgon, kram

2019-05-19 @ 22:09:55
Marie Svensson säger

Hälsa och gratta pappa!! /Marie

Svar: Jag gjorde det och han tackar! Hoppas allt är fint med er på södern - varmaste kramar och hälsa med dig!!!
Therese Bjärstig

2019-05-20 @ 07:42:11
Znogge säger

Så bra att trädet förmodligen klarar sig men det gäller att inga fler objudna gäster kommer dit och tuggar.

Kram

2019-05-20 @ 17:31:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Jenni säger

Åh, jag är så sugen på något fruktträd. Helst ett körsbärssträd och då för de fina blommorna! :)
Vet bara inte var jag ska ha det, ska väl helst ha lite lä tycker jag mig läst någonstans, plus det här med skadedjuren som kan förstöra min dröm!

Får se om det blir ett besök till Genbäcks och om det följer med ett träd hem! :)
Ha det fint!
Kram

2019-05-21 @ 14:18:41
Linda säger

Nämen oj så trist att det blev sådär med äppelträdet. Vi har varit förskonade, hittills. Och alla verkar överlevt vintern bra även i år.

2019-05-21 @ 20:21:09
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: