Prinsessan på ärten

 
 
Ny bäddmadrass och
renbäddad säng, och
jag känner mig som
prinsessan på ärten!
 
Hoppas få sova
gott nu, inte minst
med tanke på att 
värk höll mig vaken
tre timmar i natt :-(
 
Huset är städat liksom
uterummet, bara fönstren
kvar att putsa men det 
får bli en annan dag.
 
Jag och Luran har 
även hunnit plantera
lite sommarblommor
ute i krukor.
 
Köpte maffiga kryddor
på den lokala blomster-
buriken, men de vågar jag 
inte sätta ut ännu så de bor 
i ett miniväxthus ute i 
uterummet så länge.
 
Nu ett sista ryck innan
jag gör helg, ska förbereda
mig inför måndagens 
pedagogiska kurs.
 
Ikväll väntar bubbel och
lite plock här hemma innan vi
beger oss ner på Doro Camp
och äter middag med min
brors familj, svärföräldrar
och mamma och pappa
då den senare fyller 
70 år om ett par dagar.
 
Trevlig helg!
 
 



åsa säger

Ha en superduper kväll och Grattis till Din far.
kram

2019-05-17 @ 16:03:21
Znogge säger

Hoppas att sömnen blir riktigt bra nu framöver. Enligt experterna ska man byta bäddmadrass vart femte år men det gör vi inte för våra är på tok för dyra.

Kram och ha en härlig helg!

2019-05-17 @ 18:08:08
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Hoppas den var skön, nya madrassen. Vi satte ut kkryddorna i helgen som var. Men det var bara "rester" från sånt vi käkat ur kruka sista tiden. Så det gör inget om det går illa med dom. Det kan liksom bara bli bonus om vi får skörda dom en gång till.

Svar: Du får uppdatera hur det går, jag har också tänkt testa det men aldrig kommit mig för...
Therese Bjärstig

2019-05-21 @ 20:23:17
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

ser helt underbart ut att ligga där :)
Jag sådde lite på friland den 19 maj, jag har inte sett att något kommit upp än men det är väl bara att vänta och vänta
kramar <3

2019-05-24 @ 13:39:36
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: