Farsdag

 
 
 
Idag är det farsdag,
och givet ska våra
pappor firas då!
 
Barnen tassade upp
just efter sju och
kom med tända ljus,
kaffe, smörgås och
hembakta muffins
till pappan som fick
frukost på säng.
 
Senare idag ska vi hem
till byn och fira pappa/
morfar, och i eftermiddag
väntar farsdagsmiddag
på Doro Camp.
 
Källaren är rensad
och tvättberget besegrat,
så söndagen har inga
måsten förutom 
pistolskyttet ikväll.
 
För min del så blir det
nog en promenad och
sen en film eller bok.
 
Jag ska även kika
över kläder och packa 
lite för två dagar i
Sigtuna, men avresa
tiiiidigt i morgonbitti.
 
Ha en fin söndag!
 
 



Linda/Candygirl säger

Även här är Far i huset firad. Sen ska vi till min pappa. Makens pappa bor i Sollefteå så det blev "bara" ett telefonsamtal och en skickad present. Middagen ikväll blir kräftor, på hemmaplan.

2019-11-10 @ 12:02:04
URL: http://www.candygirl.nu
åsa säger

Vi har nyss ätit tårta som Elin & Jasper gjorde igår kväll.
Senare i eftermiddag mot kvällningen kommer C & R.

Idag känns saknaden efter min far extra mycket.

kram

2019-11-10 @ 13:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: