Julmarknad på Kupan

 
 
Jag och Luran begav
oss till Kupan för deras
årliga julmarknad.
 
Mycket folk, och lite
trångt om saligheten,
men vi fyndade massor!
 
En fin adventsstjärna
av näver för ynka 20kr.
 
Skulle aldrig kikat
på den för ett par år
sedan, men nu skulle 
jag vilja ha flera stycken
i olika utföranden att 
hänga/sätta mot en vägg.
 
Det blev även en hel 
del prydnadsfigurer,
en tomte till Bogge
och en annan tomte
som vi får se var den
hamnar...
 
Och två snögubbar
som flyttat in i 
lyktan på bron.
 
 
 
 
 
Det fanns massor 
av textil, dukar, gardiner,
vepor, kalendrar etc.
 
Denna med hållpunkter
för advent fick följa
med hem då vi kör
adventsklappar.
 
Tänker mig att det 
skulle gå fästa lotter
med klädnypor till
varje advent tex.
 
Vi fyndade även 
åtta lite äldre julkulor,
pärlband/girlang i både guld
och vitt att dekorera med,
och så köpte Luran 
lite annat smått
och gott.
 
 
 
 
Jag hittade även en
lucia som jag var tvungen
att sätta julgransljus i
och testa bums!
 
Som grädden på moset
hittade jag dessutom
något passande till
grannen som snart
fyller år ;-)
 
Nu väntar en sväng
till på badhuset då 
Bogge är bjuden på
badkalas i eftermiddag.
 
Det hörs vara bra skidspår 
runt sjön, men inser att 
jag inte hinner rota
fram utrustningen nu...
 
Annars hade jag kunnat
passa på medan Bogge
simmar och kalasar.
 
Men vintern är lång 
så det kommer fler
tillfällen!
 
 



Znogge säger

Grattis till fina fynd på Kupan. Roligt när man kan fynda till vettiga priser. Hoppas Bogge fick ett trevligt badkalas.

Kram och ha en fin kväll!

2019-11-16 @ 17:42:20
URL: http://znogge.wordpress.com
Anonym säger

Hoppas ni får en bra Helg själv ska jag städa hemma å ta fram lite jul advent :)

2019-11-17 @ 11:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: