Kalendrar

 
 
Att ha en julgalen
mor kan ha både
för- och nackdelar.
 
Men mina ungar
behöver inte direkt be
om adventskalendrar...
 
TV och radiokalendern
är ett måste (och kommer
att inköpas även när
barnen flyttat hemifrån!).
 
 
 
 
 
För egen del blev det
en Yankee Candle 
kalender.
 
Barnen har aldrigt fått
24 små paket i paket-
kalendrar, där har jag
istället valt att införa
fyra adventsklappar
istället. 
 
Så givet även i år!
 
 
 
 
 
Och en chokladkalender
hör liksom till, och av bara
farten råkade det bli en
Haribo godis kalender.
 
Men jag inser att det
kanske var att ta det för
långt när sockerråttan
Luran lite skeptiskt frågade
om de verkligen skulle få
en till kalender...
 
Får väl slå in en ny
uppsättning tandborstar
som kompensation!
 
 
 



Frida - Vita Villan säger

Här kör vi också stenhårt på kalendrar. De äldsta barnen har tidigare fått 24 paket, men nu är det bara minstingen. Mellan får en sån där färdig kalender med 24 luckor innehållandes leksakshästgrejer och äldsta nöjer sig med en chokladkalender. Själv har jag lyckat till det med en riktigt fin chokladkalender till mig själv. Så mysigt att det börjar närma sig december och jul. Köpt en flera jultidningar och böcker som kom hem igår som jag ska börja bläddra j i helgen, kanske baka något juligt ocksp 😁 Ha en fin dag! Kramar

2019-11-08 @ 11:58:40
URL: http://viitavillan.se
åsa säger

Börjar känna mig manad att ta itu med sånna där världsliga saker ;-)
Elin brukar få adventsklapp och tv-kalendern, av mormor en chokladkalender.

kram

2019-11-08 @ 19:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: