Kallt

En bild från en
bitande kall dag ifjol.
 
 
Burr, termometern 
visade minus sexton
grader i morse.
 
Nya täckisar och
jacka åkte fram till
Bogge, och Eroz
ville bara ut en
snabbis och ligger
nu inne med mig.
 
Bara att inse att det
nu är vinter.
 
Ska nog städa 
skafferiet och bjuda 
ungarna på varm
choklad, polkagris-
kross och vispgrädde
då de kommer hem
från skolan.
 
Något värmande
behövs en dag 
som denna!
 



Anonym säger

Oj, vad kallt. Men den drycker låter gott, den hjälper säkert.
Då har vi ca 40 graders skillnad på där du och jag är.
Ta det varligt!

2019-11-05 @ 10:18:26
Lena i Wales säger

Det är jag som är anonym i kommentaren ovan. Glömde först skriva in mitt namn, förlåt!

2019-11-05 @ 10:19:27
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Popprinsessan säger

Men oj!! Här hade vi +4,5 imorse - vilken skillnad! Beställde en ny jacka igår som ska levereras ikväll och jag hoppas att den passar för nu är det supersvårt att veta vad man ska ha på sig om man inte vill ha tjocka vinterjackan redan.
Önskar dig en fin dag!

2019-11-05 @ 11:18:24
URL: http://www.popprinsessan.se/
åsa säger

Minus 19 kyliga grader och + 12 i sovrummet trots J stängde fönstret igår morse ;-) ja jag får väl kolla om rörmokkarn har tid å kolla på elementet ;-)

Varm choklad är gott :)

kram

2019-11-05 @ 14:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: