Nostalgiskt fynd

 
 
Jag och ungarna var
in en snabbis på 
Magasin Mix i 
fredags.
 
Det var ovanligt 
lite i utbudet som jag
fick känslan ”villhöver”
av. Men en sak skrek
det högt.
 
En plastig docktomte.
 
Inte jätte gammal 
och inte så vacker,
men nostalgi deluxe
då jag hade en sådan
som barn...
 
Den kommer att få
en hedersplats här 
hemma till jul :-)
 
 
 
 
 
 
God morgon hälsar
en inte jätte gammal 
och inte så vacker men
rätt nyvaken bloggerska!
 
Nu kaffe, och sedan 
vänta in M som blev 
tvungen att åka tidigt
för att jobba.
 
Eventuellt blir det en
sväng till skogs för 
att släppa Eroz.
 
Verkar bli en strålande
dag som dock lär kräva
underställ...
 
 
 
 
 



Znogge säger

Grattis till tomten som kommer att göra sig bra!

Kram

2019-11-03 @ 08:53:31
URL: http://znogge.wordpress.com
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger

Så roligt med docktomten, jag fick min mammas förra julen. Den var med hela barndomen för mig och innan det för henne. Mycket jul med vissa saker så där :).

Svar: Det är ju extra roligt om man får något från tidigare generationer, något som funnits i familjen, allt med historia/nostalgi sätter liksom stämningen vid advent och juletid + att man har friheten att skapa nya traditioner och minnen för sina egna barn. Underbart!
Therese Bjärstig

2019-11-03 @ 13:18:18
URL: http://https://www.saramadeleine.se
christin säger

Jag blir alldeles varm i magen när jag ser bilden på denna goa tomte....

En kanonsöndag eller hur? Skriv inget mer om hur härligt det är i skogen...så jag längtar dit..

Kram!


Svar: Ha ha, ja du söndagen var fin och jag postade det inlägget innan jag läste din kommentar till mitt försvar, förstår så att du längtar ut... Men nästa år är du där och går och plockar svamp! Önskar dig en fin start på veckan <3 KRAM
Therese Bjärstig

2019-11-03 @ 15:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: