Optikern

En av alla tidigare
varianter av adventsstake...
 
 
Måndag morgon
och jag och Luran 
har i vanlig ordning
varit och simmat.
 
Nu frukost innan
skola och jobb.
 
För min del väntar
dessutom ett efterlängtat
besök hos optikern då
min syn blivit rejält
förändrad den senaste
tiden.
 
Det har blivit jätte
jobbigt att sitta framför
datorn längre stunder.
 
Ohållbart i mitt yrke.
 
Jag hoppas även
hinna äta lunch med en
fd kollega och hämta
upp en loppad skål
som en vän köpt
å mina vägar på
Magasin Mix.
 
Grattande av kusin 
ska vi också försöka 
hinna med och så har
Bogge fotbollsträning
ikväll.
 
Det rullar (!) på 
helt enkelt!
 
 



znogge säger

Synen är viktig så det är bra att du kommer till skott med ett optikerbesök. Så fin adventsljusstake. Själv har jag inte riktigt koll på var vår är...

Kram

2019-11-25 @ 10:01:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Hm trodde Du gick hos optikern i Lycksele... Linsa.
Jag borde nog kolla upp mina ögon, har skitdåligt mörkerseende värre än nån annan höst/vinter så jag antar att ögonen blivit grumliga ;-)
Ha en fin måndag, kram

2019-11-25 @ 14:04:47
Popprinsessan säger

Wow, får du med dig dottern att simma innan skolan!? Imponerande!
Ja, det där med synen... har börjat få liiite svårt att se graderna på tvättrådslapparna men optikern säger att det har med åldern att göra. Förstår inte vad hon menar?!?! Jag har ju inte ens fyllt år i år ännu :-D
Hoppas din vecka börjat bra!

2019-11-25 @ 14:41:09
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: