Räddare i nöden

 
 
Morgonsimning
med Luran innan
skola och jobb.
 
Möten från 09.30 till
15.30 och en lunch
som ägnades till att
stå i telefonkö och boka
om felaktiga flygbiljetter.
 
Tur det finns ägg,
superfood som går 
snabbt att få i sig
och mättar bra.
 
En räddare i nöden 
för en som mig som
måste hålla blodsockret
på en jämn nivå...
 
Dock en rejäl middag och
sedan fotbollsträning för
Bogge och då passade
jag och Luran på att
knata runt sjön.
 
Men burr så kallt!
 
Väl hemma blir det
te och filt för att få
upp värmen.
 
Borde nog jobba och
förbereda morgondagen,
men gör nog hellre en
tidig kväll och dejtar
kudden och kliver
upp tidigare i morgon.
 
Är så otroligt trött
och tänker därför vara
snäll med mig själv
och fylla sömnkontot
maximalt.
 
 



åsa säger

Trött... ja, det är typ bara förnamnet ;-)
Sedan klockomställningen å mina magproblem förra veckan är jag helt dränerad på energi å trött som faan.

Ägg är en bra uppfinning, går dessutom fort.
Jag gjorde äggmuffins/omelett med osttopping i muffinsformar i söndags å det var oxå gott :)

Ha en fin tisdag, kram

2019-11-05 @ 07:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: