Som jag misstänkte

 
 
En härlig söndag
börjar vara till sin
ända.
 
Det blev en lång
promenad med
grannen.
 
God smörgåstårta
hos mamma och
pappa.
 
Och så hann vi 
förbi och gratta 
Selma som fyller
år i morgon.
 
Brakmiddag på
kåtan som gör att
jag ännu är proppmätt.
 
Pistolskytte som nu
även Luran testade 
och tycks ha fastnat
för och vill fortsätta.
 
Själv fick jag onda
aningar och ringde 
taxi för att höra 
om min flygtaxi
i morgonbitti.
 
(Detta då de vanligtvis
hör av sig dagen innan
för att påminna/
dubbelkolla bokningen).
 
Och som jag misstänkte
hade de inte fått in min
bokning, så tur att jag
dubbelkollade!
 
Snopet att stå där 
04.30 och ingen taxi
som dyker upp...
 
Så jag lär väl få kolla
upp att jag har någon
bokning på tisdag
kväll också så att
jag kommer hem ;-p
 
 
 



åsa säger

Himla tur Du lyssnade på magkänslan å kollade upp taxin, flyger Du från Villis eller blir det Umeå?

Här har vi bara vart hemma hela dan,
jag är fruktansvärt trött... känns bra att det är måndag i morgon ;-)

kram

Svar: Försöker allt som oftast flyga från Vilhelmina, min rygg pallar inte 20-25 mil bil, sedan flyg... Bekvämast och smidigast att få taxi och kort resa hem efter landning. Var så lycklig i går när allt gick enligt plan utan förseningar eller annat, hör inte till vanligheterna ;-D
Therese Bjärstig

2019-11-10 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: