Uppåt väggarna

 
 
 
Nu börjar det vara
uppåt väggarna här
hemma.
 
Luran gillar inte
att jag fått en nyväckt
fäbless för juliga
väggvepor...
 
De är fula enligt henne,
men nostalgi enligt mig
även om de tja, kanske
är lite fula ;-P
 
Så idag blev det en
till liten vepa på Kupan,
plus lite annat som
jag såg sist och inte
riktigt kunnat släppa
tanken på.
 
 
 
 
 
Och den vepa jag
hittade i lördags har
jag hittat matchande
klädnypor till i blått,
rött, grönt och gult.
 
 
 
 
 
I dessa har jag fäst
minitriss som får
skrapas vid advent.
 
Och på tal om advent,
så fyndade jag en bricka
att ställa numrerade
blockljus på.
 
Jag hittade även numrerade
glasburkar/lyktor i sliver
 (nya i kartong) på Kupan
som också får bli en av
årens adventsstakar.
 
Dessutom köpte jag en sak
som jag velar om jag ska
behålla eller ge bort som
en julklapp - det är väl
ett tecken på att det är
något riktigt bra?! ;-P
 
 
 



åsa säger

På tal om något helt annat... såg att Sportaffären gått i KK, så himla trist... de var ju så mycket billigare på bl a Dobsom-kläder jämfört med BAs.

kram

2019-11-18 @ 19:39:03
Popprinsessan säger

Å den översta vepan påminner väldigt mycket om något som jag tror att min farmor har! Det är nostalgi för mig iaf! Nu måste jag ju nästan ta reda på vem som har den och hur den ser ut.. ha ha!
Smygkikade lite på mina vintriga kuddar idag så de åker nog fram innan veckan är slut :-) Kanske något annat också, ha ha!

2019-11-18 @ 21:08:24
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: