Bara en...

 
 
...en enda tidning
blir det i år.
 
Varken Amelias Jul
eller Allers julmagasin
med pyssel som jag
tycker mig ha sett
hundra gånger förr
fick följa med hem.
 
Drömjul, vaniljljus 
och en kopp chaite
får bli kvällsmyset.
 
Fast först får jag
se till att fixa middag,
och så ska Bogge testa
pistolslytte och se om 
det är något för honom.
 
 
 



Znogge säger

Då är din kväll räddad!

Sonen och yngsta dottern tränade pistolskytte i många år och var dessutom med i föreningens skyttelag. Det tyckte att det var väldigt roligt. En lite annorlunda aktivitet som inte är så vanlig här i alla fall.

Kram och god kväll!

Svar: Ja det är inte så många som sysslar med skyttet här heller, men Bogge verkar ha fastnat och även jag skulle nog vilja testa, såg så roligt ut! Kan tyvärr inte kommentera i dag heller, men det verkar som om du och lilla S får en fin eftermiddag, trevlig helg! KRAM
Therese Bjärstig

2019-10-17 @ 19:27:06
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Jag önskade att pistolskytte fanns här (har funnits) då kanske Elin skulle vilja testa å det är dessutom något v skulle kunna göra tillsammans.

Hur tyckte Bogge det var?

kram

Svar: Bogge älskade skyttet, och även jag tycker det verkar roligt, ska nog nyttja en gratis prova på kväll och se om det är något även jag skulle kunna syssla med :-D Och så bra att läkaren tog dig på allvar så att du nu kanske kan få lite lindring av värken, håller tummarna för det! KRAM
Therese Bjärstig

2019-10-17 @ 21:40:17
Popprinsessan säger

Å, nu får det nog snart bli en jultidning här också :-) Låter såå mysigt med julmagasin och chai!

2019-10-18 @ 09:36:31
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda/Candygirl säger

Åh. Jag och maken sköt pistol i vår ungdom. Ägde både en tävlings 22a och en grovkalibrig revolver, .357. Jättekul. men vi la ned skjutandet när stämningen i klubben inte var rolig längre.

jag har köpt två jultidingar. Amelia och en till, som jag inte minns vad den heter. Kan inte låta bli. Det hör liksom till...

Svar: Åh så skoj, är allt lite sugen att testa som sagt... Och det där med jultidning, säger alltid att jag inte ska köpa, men det slinker alltid ned någon i handlingskorgen ändå ;-P Men som du säger det hör nog till helt enkelt!
Therese Bjärstig

2019-10-20 @ 11:48:59
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: