De resultat man förtjänar

 
 
Jag har en klok kollega
som konstaterade att vad
gäller träning så får man 
de resultat man förtjänar
till skillnad från från
forskningen där utfallet
inte alltid går att
påverka.
 
Han är dock ”ultra”
både vad gäller forskning
och träning, medan jag 
är mer modest ;-)
 
Men jag är böjd att 
hålla med, och känner
mig sjukt nöjd över att ha
kapat fyra minuter på 1km
bröstsim bara genom att
ha skruvat om tekniken
och simmat mindre
än tre veckor!
 
Eller så är det en
indikation på hur usel
jag var i utgångsläget ;-)
 
Jag gillar inte att 
jämföra mina prestationer
med andra, men vill gärna
se en personlig utveckling
då det sporrar mig att 
kämpa på.
 
Om ytterligare tre 
veckor hoppas jag därför
ha kapat ytterligare någon
minut :-)
 
I övrigt så är glädjen
stor då jag kom över
två kg färska musslor,
inte så vanligt här i
inlandets matutbud.
 
De är dock vaccade
och inte i nät så de får
nog utgöra fredagsmyset
 då hållbarheten tillåter 
att de vilar i kylskåp 
till dess.
 
Nu åter till jobbet, 
för även där gäller det
väl att gneta på...
 
Men tro på tusan,
nu krånglar internet :-(
 
Svårt att jobba då
det mesta ligger på
nätet. Tur jag kan 
läsa mail via 4G
på mobilen iaf.
 



znogge säger

Du behöver inte ha varit dålig tidigare men du är i alla fall bättre nu! Bra jobbat :D

Kram

2019-10-02 @ 20:19:27
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Så tänker jag också, gillar att tävla med mej själv även när jag är i en grupp. Och nu ska jag försöka gå vareviga dag men nu har jag backat under 2 dagar och gör saker inomhus i stället. Men det är ju inte samma sak, psyket behöver att få komma ut också. Och idag så har vi tömt växthuset, det ser för jävligt ut inne där men så får det vara till våren... Det är ju en träning av psyket att överleva att man inte kan göra saker och det måste gå ändå.
Tänk dej adventstiden och jag ska fortfarande ligga lågt 8-).

Livet är en härlig prövning ibland och ljuvligt att man får vara med..

Kram!!

Svar: Du är för härlig och go du Christin <3 Rätt inställning på alla punkter! Men jag lider med dig, jag hade nog som du fått träna just psyket och känslan av att vilja göra undan saker rätt rejält om jag var i samma sits som du, men som tur är rasar inte världen och görat finns kvar tills sen och väntar på dig ;-D MASSA KRAMAR
Therese Bjärstig

2019-10-02 @ 20:44:30
åsa säger

Bra gjort, övning ger färdighet.
Motivationen ökar när det ger resultat.

kram

2019-10-02 @ 21:56:33
Linda/Candygirl säger

Men dör dom inte vacade? Dom behöver ju liksom luft? Sist vi köpte var dom dåliga. Glömde kolla vilket datum dom kommit till butiken. dom hade redan legat 6 dagar när vi köpte dom. Och det var verkligen ingen höjdare. Tur vi hade musslor i frysen (har du förresten kollat dom frysta blåmusslorna som finns på ica. Ja coop har också. Fantastiskt goda till ett bra pris)

Svar: Ja, jag vete katten, de var ingen höjdare i alla fall. Blir våra frysta som vi alltid köper annars, då vet man vad man får! Så där håller jag med dig :-)
Therese Bjärstig

2019-10-04 @ 12:50:04
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: