Draghjälp

 
 
Vissa dagar krånglar
allt, alltifrån felaktiga
drivrutiner i datorn som
gör att jag inte kan 
jobba med det jag
vill och telefonköer
och krångel för att
anmäla ett kontonr.
 
Dessutom en oerhörd
byråkrati och krångel för
att returnera en felaktig
vara och få den ersatt.
 
Kände mig inte ett
dugg motiverad att ge
mig ut, men fick ”drag
hjälp” av Eroz att ta 
en lunchpromenad.
 
Och väl ute är det
ju rena terapin för att
bli av med frustration,
ilska och stress!
 
Så nu ska jag 
bara fylla på i magen
med mat så kan jag med 
glatt humör sedan ta mig 
an allt igen :-)
 
 
 



åsa säger

Så Du har en draghund :) ibland behövs det draghjälp för att få in lite flyt...

Har gått min promenad med Teddy å vilar lite innan jag fortsätter nästa del av "städa köket" som jag började på igår.

Har fått ont i halsen så jag kurerar mig med citron i te.

kram

2019-10-24 @ 13:33:24
Linda/candygirl säger

Bästa energibosten. Garanterat.

Ang. Hyresgäst. Du har så rätt. Svärmors lgh. Mitt emot vår. Samma brf. Hon ville att bus/ungen skulle ha den. Men hoppades väl hänga med längre än till han blev 12. Alla visste hur det skulle sluta. Så vi hade klartecken för uthyrning redan medan hon levde. Vi har haft en superfin hyresgäst som flyttade för en månad sen. Dom som skulle in nu har backat.
Hoppas såklart på ny hyresgäst. Vill ju gärna att Sextonåringen står på egna ben när/om han flyttar in. Kan ju inte stå och betala för TVÅ lgh OCH ett hus. Men annars säljer vi och så får Sextonåringen en grund för framtida boende.... Men helst behåller vi ju....

2019-10-24 @ 21:55:21
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales säger

Ibland är det svårt att komma igång och speciellt med dessa motgångar, så frustrerande.
En skön promenad ger energi, när man väl kommit ut.
Ha det bra!

2019-10-25 @ 09:15:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: