En härlig torsdag

En bild från hästryggen som togs
när jag var på Island.
 
Idag blir det en härlig
torsdag - det har jag
nämligen bestämt!
 
Jag tänker rida (!) på
den braiga känslan från
gårdagen, där gulliga
grannen kikade in med
två flaskor Blossa
årgångsglögg
till mig <3
 
Internet strulade
i går em så jag hann
inte det jag tänkt mig,
däremot fick jag iväg
proof på en artikel som
nu snart är publicerad
och besked om att en
annan blir publicerad
förutsatt att vi reviderar
den enligt några punkter
som känns fullt görligt.
 
Det är även klart att
jag får sitta i betygsnämnd
för en doktorand som jag
följt sedan start och som
disputerar i slutet av februari,
något jag ser fram emot!
 
Idag väntar en avstämning
med Jordbruksverket, sedan
så håller jag tummarna att
inget ska ställa till det så
att jag ska hinna börja
gå igenom de artiklar jag
ska syntetisera.
 
Och som grädden på
moset så bjuder svärmor
oss på middag i dag,
så jag menar, det kan
väl inte annat än att
bli just en härlig dag?!
 
 



znogge säger

Vilken härlig bild och vilken härlig torsdag som väntar.
Klart att du ska rida på den känslan.

Kram och ha en bra dag!

2019-10-03 @ 09:29:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Låter som en bra torsdag! Här är energin lite låg just idag och jag hade gärna tagit en dag på soffan :-) Men nej, bara jag kommer igång så ska det nog gå bra! Pusslet ska nog gå ihop idag också, men det ska bli ganska skönt att få hem maken från USA imorgon!

2019-10-03 @ 10:04:16
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: