En känsla att behålla

 
 
Att ta sig ut på morgonen
är det bästa jag vet.
 
Att få röra på sig och
vara i naturen, andas
och lyssna och bara vara.
 
Jag vill inte missa en
färgväxling, inte ett löv
som faller eller en
blomma som vissnar.
 
Många känner nog
samma sak om våren,
att de inte vill missa en
sekund av den spirande
grönskan.
 
Jag njuter på samma
sätt om hösten.
 
 
 
 
 
Älskar att gå bland
prasslande löv!
 
En och annan ensam
snöflinga singlade också
ner från skyn då och då.
 
 
 
 
Att få väcka sig själv
med en runda runt sjön
innan en arbetsdag som
innebär statiskt sittande
 framför datorn är en lyx
jag försöker unna
mig då det passar.
 
 
 
 
 
Jag tar med mig känslan
av fridfulhet. En röd näsa
och rosiga kinder när jag
kliver in genom dörren,
tar en kaffekopp och
börjar dagen.
 
Jag hoppas att även
ni får en dag med just det
ni villhöver för att må bra!
 
 



FSHD Daniel säger

Vilken härlig känsla jag fick i kroppen efter att ha läst texten och samtidigt kollade på bilderna! Tack, för det! :)

2019-10-08 @ 09:33:21
URL: http://fshddaniel.blogg.se
znogge säger

Håller med om att ditt inlägg förmedlar en härlig känsla men själv föredrar jag ändå våren. Här har det ösregnat sedan i morse så det är inte så mysigt ute.

Kram och ha en bra dag!

2019-10-08 @ 12:39:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Idag har det regnat sedan vi steg upp, så idag har jag inte varit lockad alls att gå ut. Hade det inte varit för hunden så hade jag bara andats frisk luft till och från bilen.... Men gillar luften när det är höst och INTE regnar :-)

2019-10-08 @ 13:15:57
URL: http://www.popprinsessan.se
åsa säger

Tycker (inte helt oväntat va) som Du :)
Fast jag går min första promenad med Teddy mitt på dan vid 11, halv 12 och går min sista där omkring halv 7, 7 precis då det börjar skymma.

Hösten är rofylld, men jag gillar även mina promenader under vintern... jag trivs nog bra under alla årstider men nog är väl februari, mars härliga månader :D

kram

2019-10-08 @ 16:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: