En måndag med massor av guldkorn

 
 
Jag tror mycket på
att skapa sin egen
lycka och på positiva
tankar och inte minst
att göra och omge
sig med sådant och
sådana som får en
att må bra.
 
Särskilt viktigt är
det att starta veckan 
på ett positivt sätt, då 
tenderar nämligen
resten att gå i
samma anda!
 
Så i morse blev det
40 min simning, sedan
frukost/kaffe med svärmor
och barnen innan det blev
jobb för min del och 
lite skönt höstlov för
barnen.
 
Igår åt vi middag hos
mamma och pappa då
vi hämtade barnen och
idag bjuder jag dem på
middag och så får de
hämta barnen som 
ska vara där igen 
eftersom jag är i Umeå
tisdag och onsdag.
 
Perfekt lösning som
jag är så tacksam för!
 
Och så rundar jag av
dagen med en promenad
med grannen, lite mer 
bläddrande i ännu ett
julmagasin (🙈 jag veeet
att det inte skulle bli fler...).
 
Sedan packa lite
snabbt så att jag är redo 
att ratta mot stan tidigt
i morgonbitti för massor
av möten och annat.
 
 
 



Znogge säger

Visst är det viktigt att lägga ribban och inte bara se måndagen som ett slut på helgen. Kan ju faktiskt vara början på något bra i stället :D

Kram och ha en fortsatt fin dag!

2019-10-28 @ 13:10:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Jessica Högberg säger

Låter som ett sunt synsätt att tänka och starta dagen💕

2019-10-28 @ 13:57:16
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
christin säger

Sluta att be om ursäkt för saker du gör trots att du har tänkt något annat...
Du kommer att må bättre om du inser att du inte behöver ursäkta dej och får väl tänka att du inte är sämre kvinna än att du kan ändra dej!

Ha en fin vecka och kör försiktigt!!

Svar: Ha ha ,näe jag ber sällan eller aldrig om ursäkt för mina egenheter, däremot kan jag bjussa på mig själv å driva lite med min "julgalenhet" så att säga ;-D Köpte julbelysning på Coop i går som nog åker upp under dagen eller till veckan, alltid retar det någon ;-P KRAM
Therese Bjärstig

2019-10-28 @ 18:55:25
åsa säger

Hipp hurra ja måndagen var ju en bra dag att börja veckan med :)
Att tänka positivt underlättar.
Jag hoppas Du har bra dagar i staden.
kram

2019-10-29 @ 09:41:43
FSHD Daniel säger

Du skriver så glatt och positivt! Man blir på bra humör, tack för det! :D

Svar: Tack snälla, en värmande kommentar!
Therese Bjärstig

2019-10-29 @ 14:39:00
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: