Från "offra" till "investera"

 
 
 
Firar drygt en månad i
kisspölen, aka simhallen.
 
Trodde jag simmat längre,
men det var nog så att
det bara kändes längre
då det hunnit bli rätt
många pass då jag
varit där 4ggr/vecka.
 
Har kommit över värsta
motståndet och börjar så
smått gilla mina stunder där.
 
Det känns mer och mer
som en rutin, även om det
tog emot lite att åka
dit idag...
 
I måndags var det
nämligen så kallt så
morgonsimmet avbröts
eftersom Luran frös.
 
Men om en vecka börjar
varmbad, så då lär det
väl bli för varmt istället...
 
Men bättre det då jag
gillar värme :-)
 
Klart är iaf att det
ger resultat, jag känner
mer energi och ork samt
så har jag återerövrat
ett par byxor som sitter
som de ska igen.
 
Mentalt har det även gått
från tänket att jag kan
"offra" 30 min på rörelse,
till att jag nu gärna "investerar"
30 minuter eller mer på rörelse
då det betalar av sig så bra!
 
Steg för steg ska jag
skala bort sådant som
inte är bra för mig, göra
aktiva val och investera
i mig och min hälsa då det
på sikt blir en investering
i familjen i stort <3
 
 
 



åsa säger

Bra tänkt och dessutom vilken bonus att Du nu åter kommer i Dina brallor ;-)
Sitter å skrattar för mig själv då jag kom att tänka på när Du tappade brallorna på ICA :D.

Endorfiner gör faktiskt ett "träningspass" lättare även då det gäller promenader :)

kram

2019-10-23 @ 21:30:08
Johanna säger

Härligt när det går framåt även om det är motigt ibland!

2019-11-12 @ 11:14:22
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: