Klyver veckan

 
 
Redan onsdag och
idag vaknade vi åter
igen med snö på 
marken.
 
Den lär dock smälta
undan under dagen.
 
Har diskat upp ett
av gårdagens fynd,
en liten burk och 
fyllt den med 
torkade trattisar.
 
 
 
 
 
Lyktorna som fyndades 
fick ungarna.
 
De har fått någon liten
sak vardera senaste året
att lägga till sina samlingar.
 
De har egna påsk- och
juldekorationer också.
 
Något att ta med den
dag de flyttar hemifrån!
 
 
 
 
 
Sedan så gillar vi
att duka med tema,
så detta lär komma
till pass framöver!
 
Idag ska jag försöka
lindra den begynnande
förkylningen för i morgon
måste jag åka till Umeå,
och jag vill inte behöva
ställa in och böka till det.
 
Detta då den konferens
jag ska delta på är en
obligatorisk del av
den pedagogiska
kurs jag går på.
 
 
 



Znogge säger

Det är trevligt att följa årets gång och almanackan. Halloween är stort för dagens barn men det är inget för oss, inte än. Men vem vet när lilla S blir större.

Kram och ha en bra dag!

2019-10-09 @ 08:05:09
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Tvingade Elin till skolan idag... hon mådde okey igår eftermiddag å fick faktiskt vara på Stallet,
lite mest för att hon behövde komma ut och inte sitta med mobil, dator & tv-spel.
Jag tror att huvudvärken och ont i nacken kan bero på felstälning/felsittning och skärmtittande.

Nu hoppas jag Du mår bra i morgon å att snön är väck... vi har inte fått nån snö ännu så det är nog lokalt Dorotea.

Ingefära, citron och c-vitamin är bra förkylningshindrare.

kram

2019-10-09 @ 13:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: