Lördagsbestyr

 
 
Vaknade till en 
grå och trist lördag.
 
Lyste upp den med 
 tända ljus och frukost 
innan barnen åkte till
Varpsjö för att baka 
tunnbröd och jag
begav mig till 
simhallen.
 
När jag var klar där
så begav vi oss till
stugan för att få 
badtunnan på 
plats.
 
 
 
 
 
Nu vilar tunnan på
stenplattorna, och
kaminen är kopplad.
 
Tyvärr så var pumpen
vi köpt för att fylla 
tunnan ej komplett 
och måste reklameras.
 
Så typiskt :-(
 
Men jag kom i alla
fall ihåg att slå i stam
och kvistar på äppel-
trädet med folie.
 
Kan behövas med
tanke på den älgko
och kalv som klev upp 
på vägen mellan 
vår bil och passare
när vi körde till stugan.
 
De klarade sig tack
vare att vi kom just 
då, men jag lider lite
med passaren som
inte kunde skjuta.
 
Det är en anledning 
till att jag själv inte 
gillar pass utmed vägar.
 
Och på tal om älg,
så är det dags att krydda
in älgsteken som får bli
dagens middag och
börja skala och skära
potatis i klyftor.
 
Bäst att vara redo så att
det går fort att fixa middag
när våra minibagare 
kommer hem!
 
 
 
 



Znogge säger

Det lät som en bra lördag och nu är söndagen redan här.

Kram och ha en bra dag

2019-10-20 @ 09:23:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

hoppas träden överlever älgarna i vinter. SKa ni bada i tunnan även vintertid? låter mysigt. Men det gäller nog att ha bra mössa!

2019-10-20 @ 11:45:38
URL: http://www.candygirl.nu
åsa säger

Jag ogillar vägpass, tycker det är rent otäckt att köra till Lycksele under pågående älgjakt då det sitter jägare utmed vägen.

Skoj för barnen med bakning, inte alla av nutidens barn som vet hur bröd blir till.

Måndagmorgon och mitt huvud värker...

Ha en fin måndag, kram

2019-10-21 @ 07:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: