Maxat dagen

 
 
Sovmorgon och sedan
simning med tjejerna
(Luran saknas på bilden).
 
Vi var själva så när som
på svärmor/farmor som
också var och simmade 
 - vilken lyx!
 
Sedan hem och 
få i sig gröt med 
kanel och äpple
innan vi åkte
 till stugan.
 
 
 
 
 
Båten är i båthuset 
och alla badleksaker,
grillen, stolar och redskap
är inne i boden.
 
Skafferiet är rensat
och glas och pant togs
med hem för återvinning.
 
Äppelträdet måste dock
få bättre skydd och så
måste vi fixa plattorna
där badtunnan ska 
stå innan snön kommer.
 
Förhoppningsvis hinns
det med i morgon eller
till veckan.
 
 
 
 
 
Min specialbeställda
emaljskylt till stugan
ska också skruvas
upp - men det får
vänta till nästa år.
 
Väl hemma blev det
lite lunch i magen och
sen en promenad med
kusinen i det härliga 
höstvädret.
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta och 
fundera på middagen.
 
Det blir ryggbiff från
älg (vad annars?!) och
klyftpotatis i ugnen
samt pepparsås.
 
Till det ett vin jag
tidigare ej testat som
jag hoppas ska passa.
 
Sedan kan det nog 
bli lite eldande i eldkorgen
eller någon bra film och
mys i soffan.
 
Gäller att krama ur
så mycket som möjligt
ur sådana här härliga
och lediga dagar!
 
 



christin säger

Å en annan njuter av att gå med sparkcykeln till Svanabyskylten fram å tillbaka.... Tjärnen var fin idag, lite hurrvigt men härligt...8-))

Ha en fortsatt fin helg!!

Svar: Ja nu är en fin tid, bara att njuta! Verkar bli en strålande fin dag i dag, så jag hoppas hinna masa mig ut en sväng och andas lite härlig höstluft om jag inte blir kvar allt för länge hos tandläkaren i dag. Ha nu en fin vecka <3
Therese Bjärstig

2019-10-05 @ 21:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: