På begäran

 
 
I går kväll ville
barnen plocka fram sina
Halloween-dekorationer
och i utbyte mot att de
städade sina respektive rum 
plockade jag snabbt fram
lådan med diverse
rysliga prydnader.
 
De fick gå all in på
sina rum medan jag
valde ut några favoriter
som hamnade i kök
och hall, bland annat
dessa virkade små
pumpor som hängt 
med i många år.
 
Med tanke på att
köket går i orange så
känns det inte som om
så många dekorationer
behövs...
 
Jag har dragits med en
enveten huvudvärk
hela dagen (tror det är
dags att boka ett optiker-
besök) så jag känner mig
inte helt på topp.
 
Eller så är jag på väg
att bli sjuk nu när jag
börjat komma in i träningen,
alternativt så beror det på
att älgjakten drar igång
till helgen igen, för då 
brukar jag bli sjuk ;-P
 
Men nu finns det iaf en
presentation som duger
och som håller sig inom
den tid som står till mitt
förfogande (7 minuter).
 
Syntesjobbet återstår det
dock massor på ännu...
 
Men det är ju bara
måndag ;-P
 
Dessutom fick jag en
förfrågan om att ingå i en
betygskommité vid KTH
i december som jag
tackat ja till - alltid
roligt att få vara med
i de sammanhangen!
 
Nu väntar soffan, täcke
och en stor kopp te
och mys med
ungarna.
 
Känns som ett lagomt
avslut på denna måndag.
 
 
 
 
 



åsa säger

Halloween känns fortfarande långt borta fastän jag vet det bara är ett par veckor kvar till höstlovet.

Söta pumpor, har Du gjort dem själv?

Elin har varit hemma idag och hur det blir i morgon vet jag inte, men troligtvis blir mitt besök hos Dig inställt då min rygg bråkar och är ond, jag klarar nog inte av bilkörning + sitta stilla,
vi får försöka träffas när vi mår bättre båda två, kanske kan Ni komma till Åsele vecka 44 (höstlovet) jag tror det ska vara nått halloweenskoj på biblioteket.

kram

2019-10-07 @ 21:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: