Passar på

 
 
Vaknade och lämnade
walk over på älgjakt,
husse och Eroz fick
åka iväg själva.
 
Men. Så kom solen
fram. Gissa om jag 
då ångrade att jag 
inte följt med
till skogen?!
 
 
 
 
 
Så då fick det bli
det näst bästa för 
att framkalla lycko-
endorfiner, rosiga kinder
och välmående.
 
En promenad i det
fina vädret!
 
 
 
 
 
Så otroligt fint ute
nu med nyis, snö och
massor av prasslande
löv - älskar det!
 
 
 
 
 
Så magiskt när ingen
hunnit trampa före en.
 
Blev tvungen att testa
att jogga lite bara för 
att den sista kilometern,
och knäet protesterade
inte till min glädje!
 
 
 
 
 
Men det blev rejält
blött om tassarna, 
då jag valde helt fel
skor idag.
 
 
 
 
 
Vilken lycka att ha
elljusspåret så nära,
finns liksom inga 
ursäktar att inte
nyttja det.
 
 
 
 
Det gäller verkligen
att passa på att njuta
av sol, och härlig natur,
snart kommer snön
och mörkret och då
behöver man ha sådana
här stunder att tänka
tillbaka på!
 
 



christin säger

Javisst var det ljuvligt.. Jag gick till Tjärnmyra och det prasslade hela vägen av snö, vattendroppar och löv som dalade ner mot marken, på den sida som solen kom åt den andra där hände ingenting.
Jag är så impad av trastar och sidensvansen som ännu hittar bär att äta på våra buskar, de är härliga.

Vi får hoppas på en liknande dag i morgon.

Kram!

Svar: Ja i går kunde man verkligen "skogsbada" ta in alla ljud av fåglar, tinande snö, prasslande löv, känna solen och vinden, alla dofter - helt ljuvligt och underbart. Hoppad denna dag blir lika fin, ska försöka smita ut på lunchen isf och tanka endorfiner :-) Önskar dig en fin måndag och vecka <3
Therese Bjärstig

2019-10-13 @ 15:39:08
Znogge säger

Det blev en bra dag ändå trots att du avstod jakten.

Kram

2019-10-13 @ 18:03:00
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Idag har det varit härligt, livet är inte så jäkligt ändå ;-)
Skönt Ditt knä kändes okey, hur har Du det i ryggen?

kram

2019-10-13 @ 21:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: