Renlevnad

 
 
Renlevnad är inget för
mig, jag älskar god mat
och dryck och tycker det
är livets guldkant.
 
Men. Då måste man
ta tag i rörelsen så att
intag matchar uttag så
att säga.
 
Jag har likt en struts
stoppat huvudet i
sanden och skippat
allt vad träning heter
under en lång period
då ryggen satte stopp
för min löpning.
 
Kunde jag inte springa
så kändes promenader
inte som ett alternativ,
och istället gjorde jag
ingenting alls.
 
Jätte dumt, jag vet.
 
Men som tur är så
är det aldrig försent
att ta tag i sina vanor!
 
Så sedan slutet av
augusti har jag
infört minst 30 min
aktivitet per dag.
 
Oftast är det en promenad
eller simning då mina
knän protesterade då
jag försökte jogga.
 
Inga stora förändringar
egentligen, men jag
märker redan att jag
fått mer energi och ork!
 
Jag vet ju att rörelse-
glädje genererar
lyckoendorfiner som
inte går att jämföra
med något annat.
 
Så nu ska jag verkligen
hålla i denna rutin.
 
Och känna tacksamhet
över det jag KAN göra
istället för att fokusera
på det jag inte kan.
 
 
 
 
 



christin säger

BRA!!!

Svar: :-D
Therese Bjärstig

2019-10-15 @ 09:13:48
znogge säger

Bättre sent än aldrig så bra jobbat!

Kram

2019-10-15 @ 09:35:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Marie Svensson säger

Jag köpte en FitBit-klocka och försöker gå mina 10000 steg/dag. Det har funkat bra för mig. Väcker den lille tävlingsjävulen :-) //Marie

Svar: Jag är riktigt, riktigt, riktigt sugen på en aktivitetsklocka måste jag erkänna... var ute på en 80 min lång promenad och vill gärna logga steg eller sträcka, även om det ibland stressar... Får se om tomten är snäll och kommer med en :-D Allt gott till dig! KRAMAR
Therese Bjärstig

2019-10-16 @ 13:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: