Rysligt skönt

 
 
Nu gör vi helg!
 
Rysligt skönt om ni 
frågar mig...
 
Bogge är hos mormor
och Luran ska simma med
en vän medan jag ska ta det 
lungt i mitt soffhörn :-)
 
Känns som om jag
gjort mig förtjänt av det
efter denna vecka...
 
(Simmade dock 40 min
tidigare idag.)
 
Fick förresten ett oväntat 
och galet roligt mail från
en vän jag var väldigt 
nära för mååånga år
sedan.
 
När jag praktiserade i
Bryssel i samband med 
Sveriges första ordförande-
skap i EU i början av 2000-
talet så träffade jag
många spännande 
människor.
 
Chris blev en av mina allra
bästa vänner och vi hittade
på massor av galenskap 
ihop, festade och spanade
på killar och reste osv.
 
Tyvärr tappade vi kontakten 
då vi reste hem igen (jag
har ju inte Facebook...)
 
Fast det fanns nog inte
på den tiden?! 🤔😂
 
Nu hade han iaf googlat mig
och hittat mig på Umeå
Universitet och slängt 
iväg ett mail...
 
Han har gjort karriär
i Washington DC och jobbat
med utrikespolitik och är nu
i Trump administrationen 
(för skademinimering ;-D).
 
 
 
 
Blev så sjukt nostalgisk 
och var tvungen att ta fram
mitt album från den tiden...
 
Villen rikedom att ha gjort
detta, och att ha en given
reseguide om jag åker
över pölen ;-)
 
Detta gjorde verkligen
min dag!
 
 
 



christin säger

Du får göra som en äldre man i Ormsjötrakten som hade en son i Amerika. Han skulle cykla ner till Göteborg och där låna en båt för att kunna ro över till sonen...
Ha en fin helg!!

Svar: Ha ha ja du cyklandet skulle väl kanske vara görbart, men att ro, nja... :-D Får nog börja spara och skapa ett litet resekonto istället, fast jag vill ju gärna göra om köket också... Så den där resan lär nog dröja. Är som Ferdinand och trivs rätt bra här ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-10-11 @ 18:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: