Avsky eller älska

 
 
Endera avskyr man
eller så älskar man
innälvsmat.
 
Luran hör till det förra
och jag till det senare.
 
Så barnen var lyckliga
att farmor bjöd dem 
på hamburgare idag ;-)
 
Själv har jag gjort en
levergryta på kalvlever
och kokat njurar.
 
Även fryst in ett
gäng tungor som vi
ska ha i jul.
 
Tycker att man ska
ta tillvara så mycket 
man kan på det vilt
man skjuter.
 
Annars då?
 
Inser att det inte
kommit något inlägg
om årets Blossa glögg,
men jag tycker den
verkar mycket lovande!
 
Dessutom årsdag av
11 september, tänk så
fort tiden gått...
 
 
 



Åsa säger

Jag hade följt med farmor och ätit hamburgare jag oxå... inälvsmat och tunga är inget jag äter.

kram

2019-09-11 @ 21:05:04
Znogge säger

Jag hör till gruppen som inte äter inälvsmat och jag tycker inte om det heller. Det får helt enkelt vara för min del.

Kram

2019-09-12 @ 19:19:06
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: