Plockat svamp

 
 
Det såg ut att komma
regn senare idag så
jag och Luran åkte
till skogs redan innan
frukost för att plocka
trattisar.
 
Tyvärr så hittade vi
inte så mycket som vi
velat, men några trattisar
och lite taggsvamp fick
vi med hem i alla fall.
 
Vi fick dock en mysig
morgon i skogen
tillsammans 🍂🍄👩‍👧
 
Nästa gång måste jag
ta med gps:en där jag
lagt in mina trattisställen,
vi gick lite för högt i berget
idag för de bästa ställena...
 
Men det blir en köttfärssås 
på älgfärs med trattisar 
och taggsvamp till middag
sen idag trots allt :-)
 
Min köttfärssås smakar
aldrig riktigt likadant från
gång till annan då jag
brukar addera det som
finns att tillgå i grönsaks-
och kryddväg.
 
 
 
 
 
 
Vi svängde förbi hos
mamma och pappa för 
att få lite kaffe och fika
på hemvägen.
 
Och förutom det så fick
barnen godis av morfar 
och mamma skickade 
med mig äpplen odlade i
byn och hennes tunnbröd.
 
Dessutom fick jag mig
ett efterlängtat skott
av elefantöron 💚🐘🌱
 
 
 
 
 
Innan vi åkte hem så
svängde vi även förbi 
stugan och öste båten
och plockade ihop 
lite saker.
 
Pappan i huset har 
åkt och jobbat så vi
får ta upp båten och
fixa badtunnan till
helgen istället.
 
Ibland hinner man 
inte riktigt det man 
tänkt sig på en helg,
men en hel del har vi
trots allt hunnit
bocka av.
 
Kom även ihåg att ta
med fotogenlampan 
från stugan som inte
används men som 
svärmor gärna ville ha.
 
Nu blir det te och en
fortsatt slapp söndag.
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: