Ledig igen

 
Jag var uppe med
tuppen för att gå igenom 
ansökningar och vrida 
och vända på kriterier 
och bedömningar.
 
Samtliga bedömningar
är nu klara och det känns
skönt. Nu kan jag njuta
av tre dagar semester.
 
Det har varit en intensiv
termin så här långt, och
den fortsätter i samma
anda...
 
Så när en inplanerad
konferens blev inställd 
fyllde jag inte dagarna 
utan tog snabbt ut
semester istället.
 
Jag ska vila, läsa bok,
träna och umgås med
ungarna.
 
Det kommer att ladda
mina batterier så jag
håller terminen ut! 

Även om en artikel, handledning,
en rapport och arbete med en
kurs och presentation ligger 
och ropar på mig ska jag 
försöka att INTE jobba med
det eller öppna mail.
 
Men det är lättare sagt än
gjort, jag är ofta mer produktiv
när jag är ledig och inte måste
skriva på något ;-)
 
 



åsa säger

Njut av dagen och försök bara vara, kram

2020-04-14 @ 17:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: