Nya krukor ledde till ny servis




Igår köpte jag som 
sagt nya blommor och
ytterkrukor till köket.
 
Tåliga gröna växter 
och vackra gröna 
krackelelerade krukor.
 
Jag har fasnat för
grönt för tillfället...
 
 
 
 
 På förmiddagen idag
åkte jag och Luran  till
returstationen med
tidningar, papp, plast
och glas, och då kom
vi även på att vi skulle 
besöka Tur och Retur
som är ortens second
hand butik.
 
Där hittade jag en 
grön (!) servis i 20 delar.
 
Stavangerflint från Norge
som går under namnet 
"Grönette" - ett helt ok
alternativ till Gröna Anna
som jag ändå aldrig hittar
till överenskomligt pris...
 
Efter att ha prutat och
fått med lite annat plock
på köpet så slog jag till.
 
De tråkiga vita tallrikarna
från Ikea är nu nerburna
till matkällaren och jag
håller på att diska upp
den nya servisen.
 
Den matchar de nya
krukorna perfekt!
 
Matriell lycka i all
sin enkelhet, men Luran
håller INTE med utan
tycker den gröna servisen
är gräslig ;-)
 
 
 
 
 



Popprinsessan säger

Grattis till ditt fynd! Och hoppas att det onda gör mindre ont idag.
Kram

2020-04-16 @ 13:35:53
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Grattis till din nya servis! Jag tycker den är fin och visst är det roligt att förnya sig :D

Kram

2020-04-16 @ 20:23:00
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Sådant fynd :) så kul, kram

2020-04-16 @ 21:06:46
Marie Svensson säger

Jag blev lycklig arvtagerska till mamma och pappas gamla gröna servis Höganäs Old. Älskar den gröna färgen. Använder alltid den servisen till jul. Tallrikarna är fyrkantiga och passar perfekt att lägga upp allt smått på. Riktigt snyggt med en mörkgrå duk under kan jag tipsa om :-) //Marie

Svar: Åhhh lycko dig, är så kul med porslin, skulle nu bara vilja ha någon i blått med ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-04-17 @ 07:43:01
Johanna säger

Grönt är skönt! :)

2020-05-04 @ 22:53:02
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: