På hugget



Solen visade sig i 
förmiddags, så jag
och Luran begav 
oss ut på en tur.
 
Jag promenerade
och hon cyklade.
 
Vi insåg snabbt att
det var mycket 
skräp utmed vägen.
 
 
 
 
 
Luran började fylla
cykelkorgen med 
bukar och flaskor.
 
Jag vet inte om det
var en Greta-gärning 
för miljön eller en 
förhoppning om att
gå i Burk-Curts spår.
 
Vår tur var en halvmil,
och hon började först
plocka på hemvägen,
så då inser man hur 
mycket det ligger 
utmed våra vägar.
 
36 kr pant tror jag
det blev tillslut.
 
 

 
 
Väl hemma kände jag 
mig "på hugget" och
beställde nya sängkläder
till stugan.
 
Ska även ta och 
kika på pontoner och
beställa sådana så vi 
kan bygga en flotte 
i sommar :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vilket bra initiativ av Luran. Dock är det tråkigt att så pass mycket skräp ska behöva hamna på fel ställe.

Klart att ni ska ha en egen flotte vid stugan :D

Kram och god lördag!

2020-04-25 @ 14:55:20
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Bra gjort av Svea,
tre i en liksom, motion, uppstädning och inkomst :)

Läste portioner och funderade på vad tusan ska Du göra med portioner?
Ja ja jag begrep till slut ;-)

kram

2020-04-25 @ 21:26:13
Svea säger

😂💸

2020-04-25 @ 22:10:11
Anonym säger

👍

2020-04-27 @ 09:55:04
christin säger

Oj så duktiga ni har varit i helgen!! Det är ju ledsamt att det slängs så mycket på fel ställen, bara sånt som djur kan göra illa sej på....
Jag och Bengt plockade här i Byn när Jankans klass for till Åland och jag tyckte att det blev äckligt allt eftersom och ändå var det inte sååå hemskt. Tycker att vi ska ha våra städveckor som medborgare så skulle vi inte hitta så mycket skit efter vägarna...

Nu längtar jag efter SOLEN igen! Kram!

Svar: Ja jag längtar också efter sooooool, den gör ju underverk för humöret! Och ja, det är trist att det ser ut som det gör utmed vägarna, Holger spelar ju fotboll, så vad det lider ska vi ut och rensa vägarna tack vare det, idrottsföreningen för en slant och det blir rent, bra, men bästa vore om folk gav F-N att öppna rutorna och kasta! KRAM
Therese Bjärstig

2020-04-27 @ 11:56:27
Johanna säger

Oj så mycket skräp! Bra att ni plockade upp! Haha, här har vi en Burka-Tommy! :D

2020-05-04 @ 23:27:08
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: