Påsken 2020

 
 
Skärtorsdagen var
en riktigt fin dag!
 
Vi landade i stugan
och njöt av det
härliga vädret
och ledighet.
 

 
 
Bubbel och gubbar
har det också blivit!
 
 
 
 
På torsdagen var Bogge
själv med oss då Luran
sov över hos en kompis.
 
Men på långfredagen
kom Luran och kompisen
och sov hos oss.
 
Vi har även haft
extra inneboende gäster
både torsdag och fredag
vilket var trevligt!
 
 

 
 
Det bästa av allt är
att jag har haft en husmors
semester deluxe - maken
har lagat ALL mat samtliga
dagar.
 
Och gott har det varit <3
 
 

 
 
En liten pimpeltävling
har vi också hunnit med
i trevligt sällskap.
 
Luran drog upp en
fisk och fick ett tredjepris.
 
Fint ordnat och som
sagt väldigt trevligt!
 
I vanlig ordning har
även gäddsaxer legat
ute som vittjats varje dag
och det blev några riktigt
fina gäddor som tyvärr ej
fastnade på kort annat än
som en snap.
 
 
 
 
 
Påskafton kom mamma
och pappa förbi.
 
Jag och mamma tog en
påskpromenad på isen
och hittade en mysig
grillplats på en udde
i en vik som jag inte
visste om sedan tidigare.
 
Och till lunch blev
det givetvis silltallrik
med ägg, potatis, sillar,
lax och annat gott.
 
Middagen blev grillat
älg- och vildsvinskött i
dagarna två blev det då
vi gjort en sådan rejäl
laddning.
 
 
 
 

Badtunnan har stått
på uppvärmning samtliga
dagar, och det har badats
ivrigt, så vattnet har fått
bytas ett par gånger.
 
Tur att det finns en hel
sjö att fylla ifrån!
 
 
 
 
 
Det går en hel del
handdukar då det badas,
och ibland dyker badgäster
upp som inga handdukar
har.
 
Sådan tur att det fanns
ett lager i stugan!
 
Och tortsktällningen ovan
spisen har fått göra rätt
för sig - ett perfekt ställe
att torka blöta kläder.
 
Men i dag stormar det
så vi blåste hem (!)
 
Och väl hemma går nu
tvättmaskningen för fullt för
att få undan alla handukar
och annat sedan helgen.
 
 

 
 
 Och i brevlådan låg
snigelpost i form av påsk-
hälsningar till oss alla från
Långtbortimormor - så trevligt
att få öppna brev!
 
 Tack <3
 
 
 
 
 
Förutom att ta tag i
tvätten så har jag städat
bort påsken inomhus.
 
Hönorna på bron
och riset med fjädrar
får dock vara kvar under
veckan då vi är lediga.
 
Jag har även rengjort
kaffemaskinen som jag
snett efter toaletten är
det jag saknar mest
då vi är i stugan ;-D
 
Summa summarum
så har det varit en fin
påsk 2020, och det bästa
av allt är att påsklovet
ännu inte ens har börjat!
 
 Jag jobbar i morgon,
och om det behövs en
del av onsdagen, men
sedan är jag ledig igen :-)
 
 



Popprinsessan säger

Men vilken härlig påsk ni verkar ha haft! Och så har ni lovet kvar, vårt är slut iom idag. Men jag klagar inte för jag är också väldigt nöjd med min påsk - lugn och skön och solig!

2020-04-13 @ 16:22:40
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Vilken alldeles fantastisk påskhelg ni har haft och än återstår ledigheten!

Kram

2020-04-13 @ 17:27:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Svea säger

❤️

2020-04-13 @ 17:48:17
Lovisa säger

Trevlig helg:)

2020-04-13 @ 17:49:50
åsa säger

Härligt härligt härligt härligt
kram

Så fint hönshus Du har :)

Minns Du att Du skrev att vi skulle försöka träffas innan midsommar, ja det var ju före covid19... nu får vi väl satsa på en träff innan älgjakten :)

2020-04-13 @ 21:27:10
Linda/Candygirl säger

Låter supermysigt. Perfekt sätt att ladda batterierna på. Vi har haft en superhelg vi också. Om allt går som vi tänkt är vi även lediga fredag.

2020-04-14 @ 12:18:55
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: