Jaktstugan

 

Det blev en tur till
jaktstugan idag för 
att storstäda.
 
Tyvärr har möss tagit
sig in via diskbänken
och en hermelin via
rökröret.
 
Många timmar snare
då vi rensat ut det mesta
ur stugan så känns den
fräsch igen.
 
Förhoppningsvis blir det
någon natt där senare
i höst under jakten.
 
Nytt rökrör måste dock 
fixas, men då maken slagit
axeln ur led kunde vi inte 
fixa det nu...
 

 

 
Känns i alla fall fint
att veta att vi nu har 
en nystädad jaktstuga
att fika och vila i.
 
 



Johanna säger

Nu har jag läst ikapp!
Skönt att ha det fräscht igen! Och duktig du är som tränar & ligger i! Höstfint har du också fått det! Naturen är verkligen vacker nu på hösten!

Här är allt bra! Båda barnen har opererats & det gick jättebra. Leijas tumör var ofarlig & kommer inte tillbaka, pustar ut! Har jobbat en vecka & jobbar nu heltid fram till lucia. Annars händer inte så mycket. Gjort lite höstfint i trädgården & försöker skärpa mig med kosten & få in träning lite då & då. Kom på att jag kan köpa en såndär cyckeltrainer, så kan jag cykla inomhus, samtidigt som jag kollar serier! :)
Nu ska jag strax natta Linus, sen se en serie eller film. Leija har en klasskompis på besök som ska sova över. Blir väl fnitter långt ut på småtimmarna! Sköt om dig! <3 Kram

2020-08-29 @ 18:37:35
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Möss inomhus,fy. Jag har total fobi mot möss.
En hermelin vad dock en stor överraskning. Tror aldrig jag sett en, varken död eller levande. Otroligt att den tagit sig in.
Ser fint ut!
Lycka till!

2020-08-30 @ 12:32:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

Inte roligt alls när man får objudna gäster men nu är där i alla fall städat och fint.

Kram

2020-08-30 @ 20:22:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Vilken mysig jaktstuga. Och nu är den nystädad och fin. Blä för gnagare inomhus. Tur ni hittade hermelinen och fick ut den.

2020-08-31 @ 12:38:24
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: