När batterierna laddas



 Det finns olika sätt
att ladda batterierna.
 
Förutom det uppenbara
att vila/sova och umgås
med familjen och de
man tycker om är
läsning en avkoppling
och återhämtning för 
mig.

Gärna samtidigt som
jag knaprar på
saltlakris!
 
Jag är så nöjd med
Storytelplattan som jag
fick av Magnus.
 
Den har inget jobbigt
sken som en mobil,
padda eller dator och
funkar lika bra ute i
solen som i mörkret
när man ligger i sängen.
 
Har laddat ner och läst
massor av böcker i sommar,
och har även en hög som
väntar på att läsas.
 
Just nu läser jag del två
i Simon Häggströms bokserie
om prostitutionens mörka 
baksida som han sett i
egenskap av polis.
 


 


Andra sätt att ladda 
batterierna är att vara
ute i skog och mark, njuta
i stugan, eller som ikväll 
ge sig ut och träna.
 
Det blev intervaller och jag
ljuger om jag sa det gick
lätt, men känslan efteråt
är som alltid värd allt.
 
Nu en dusch och sedan
en tidig kväll, tänk i morgon
är redan första arbetsveckan
gjord och en härlig helg 
tar vid!
 
 



Znogge säger

Ska man läsa så måste man ha en riktig läsplatta annars fungerar det inte. Själv envisas jag med att vilja hålla i boken :

Kram och ha en bra start på helgen!

2020-08-07 @ 09:02:56
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Är som Znogge och håller i min bok då jag läser :)
Funderade dock på om en läsplatta kanske vore nått för Elin - kanske en julklapp :)
Att ladda batterierna... det ar vi gjort idag jag å Elin.

kram

2020-08-07 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: