Putsat och fejjat

 


Fredagen började bra 
med 5K jogg och gröt.
 
Jobb och ärenden sedan,
bland annat en tur till 
Vilhelmin.
 
Sedan slog en huvudvärk
utan dess like till, försökte
simma men gav upp efter
en stund och åkte hem.

Så det blev en enkel
middag, en god bok och
umgänge med grannarna
innan jag gjorde en 
tidig kväll.
 
 
 
 

Idag vaknade jag 
betydligt piggare och
har passat på att putsa 
fönster, byta gardiner, städa
och göra höst här hemma.
 
När jakten väl drar igång 
finns inte tid för sådant
så lika bra att passa på!
 
 
 
 
 
Skolplanschen i kontoret
har också skiftats från sommar 
till höst - älskar ekorrarna 💛
 
 
 

Köket gick från grönt
till orange, börjar snart 
ana samma skift ute 
i naturen...
 
Denna tid på året är
onekligen magisk 🍂🍁🍄
 
 
 
 
 
 
Burken med torkad 
svamp åkte fram, bäst 
att tömma alla gömmor 
för att fylla på med nytt.
 
Nu väntar en skön 
kväll - frågan är om jag
ska ge mig ut på en 
löprunda eller om jag
ska se hur det går 
i den spännande 
boken jag läser...
 



Znogge säger

Själv satsar jag på sommar ett bra tag till ;-)

Kram

2020-08-23 @ 10:40:58
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Med tanke på vädret hittills så har vi haft mer sommar i augusti n under juli ;-)

Jobbigt med huvudvärk... skönt det gick över å blev en bättre dag dagen efter.

Hittade Du skor i Villis?

Ha en skön söndagskväll, kram

2020-08-23 @ 18:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: