Som på räls

 
 
Det gick som på räls
att komma in i vardagsrutinerna.
 
Trodde det skulle vara
lite motigt, men det är rätt
skönt med rutiner och
jag mår bra av det.
 
 
 
 
 
En bättre frukost än
vad jag ätit under semester
är en sådan sak som kommer
av sig själv då jag arbetar.
 
En annan är de dagliga
promenaderna. Rörelse
behövs då man sitter
statiskt framför en
skärm!
 
 
 
 
 
I går kväll hade jag
sällskap av Eroz och
Magnus, vi gick utmed
ån och även upp på
tågbron.
 
Riktigt fint, samt så
var det kul att se att Eroz
var så orädd på bron trots
att den vid spåret hade
glipor så vattnet under
syntes när det brusade
fram.
 
 
 
 
 
Idag så var jag uppe
med tuppen utan att
behöva ställa klockan.
 
Har en del att läsa,
granska, kommentera osv.
 
Men så gick plötsligt
strömmen, så vi får se hur
länge den blir borta och hur
pass laddat batteriet på
datorn är...
 
Är iaf glad att jag han
göra mig en kopp kaffe då
man aldrig vet hur länge
elavbrottet varar.
 
 
 



Znogge säger

Tack och lov så kommer man fort in i rutinerna igen. Elavbrott däremot ogillas skarpt. Man inser verkligen hur beroende man är av elen.

Kram

2020-08-04 @ 10:02:25
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Strömavbrott är ett otyg ;-) man upptäcker hur beroende vi nutidsmänniskor är av el.

Bra med orädd hund, det händer mindre plötsliga olyckor då... om jag jämför Frost & Teddy så är ju Frost rädd för mycket här i världen medan Teddy är cool :D

Rutiner är bra, men samtidigt är ledighet så skönt :) ser inte riktigt framemot skolstart, men det kan ju bli bra.

kram

2020-08-04 @ 11:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: