Andra advent




En riktigt skön och 
vilsam helg. Idag blev
det dessutom en rejäl 
sovmorgon.
 
Sen frukost och en
jogg med Eroz innan 
jag klickade hem 
några sista klappar
och bakade 
syltkakor med Bogge.
 
 
 
 
 

Och vi hade sådan tur
att grannen kom över
med nygräddade 
saffransbullar ❤️
 
Till middag gjorde jag
vildsvinsjärpar med 
vitlök och fetaost som
blev riktigt lyckade.
 
Kvällen avrundas i
vanlig ordning med 
att vi bubblade, eller
iaf 75% av familjen.
 
Luran åkte skidor 
istället, och jag måste 
nog plocka fram mina
också så jag kan ta
en runda på 
Björnvallen.
 
Ja, det var min andra-
advent i stora drag.
 
Tänk, nästa söndag
är det Lucia!
 
 
 
 
 



christin säger

Det lät som en kanonhelg och skön när det mesta var så himla grått... Jag tror vi måste dansa vinterdansen eller nåt,"var är Kung Bore?"

Hur smakar vildsvinsköttet? Inte som gris antar jag eftersom att de är ute hela tiden och äter annan mat...

Jag ska koka älgsoppa idag, det är också gott.

Ha en fin vecka!!

Svar: Ja lite mer snö istället för slask eller som nu is röstar jag med för, fast "lagom" så man inte skottar ihjäl sig! Och vildsvinskött är det bästa av två världar, mer mot vilt men fetare än älg, en riktigt favorit som jag kommit att gilla starkt! Och köttsoppa, HUR gott är inte det?! Hoppas ni njöt av den, och att den värmde gott <3
Therese Bjärstig

2020-12-07 @ 08:37:02
znogge säger

Vilken bra adventshelg du har haft! Själv saknar jag att baka men det går av förklarliga skäl inte nu.

Kram

2020-12-07 @ 08:49:22
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: