Annorlunda men bra

 

Sannerligen en annorlunda
men bra julafton.
 
Jag vaknade tidigt och
gick ner och griljerade 
julskinkan till frukosten 
som vi intog framför 
TVn och såg Mirakel och
Tinka och kungaspelen.
 
Dessvärre fortfarande 
snorig, så ingen löpning
utan en mysig förmiddag 
där vi lagt pussel och 
badat bubbelbad.

Men urbota dumt att
inviga nya badrockarna,
de luddade så det fick
bli ett filterbyte...
 
 

 


Nu gottebord, glögg och
Kalle, därefter julmiddag.
 
En dag utan jäkt och
i myskläder gör att vi
kommer att minnas 
julen 2020 av flera skäl.
 
Bara lilla familjen,
men ändå så mysigt!
 
Kunde inte önska 
mig mer - och då har 
tomten ännu inte hunnit
komma förbi än... ;-)
 
Fick nämligen en
fin morgongåva av
maken som jag på 
förhand inte kunnat
räkna ut. (Och det 
är min specialité!)
 
Trodde det var en phmätare
till spabadet, men var något
betydligt mycket trevligare
och oväntat. 
 
Hoppas att alla ni 
som kikar in här också
njuter av en fin om än
  kanske en annorlunda
jul - va rädda om er!
 
 
 



znogge säger

Annorlunda men bra låter bra tycker jag.

Kram och god fortsättning

2020-12-25 @ 12:37:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Men vad fick du då???
Vi hade jättemysig jul. Bara vi och min mamma och pappa. Och sen resten av kvällen bara vi tre. Med stor unge kan man öppna julklappar vid midnatt. Och både jag och maken hade inte sparat på slantarna detta coronaår... sååååå fina klappar. Till alla...

Svar: Specialdesignade underkläder, ha ha har nog aldrig fått det av maken tidigare, kul!
Therese Bjärstig

2020-12-26 @ 23:06:28
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: