Saffransbulle och chokladsug

 


Vissa dagar behöver 
mer guldkant än andra.
 
Ikväll blev kvällsfikat 
Martinas supergoda
saffransbullar.
 
Bogge fixade choklad
och Luran te, själv höll
jag mig till vatten...
 
Håller mig från kaffe
ännu ett tag.
 
Men blir riktigt sugen
på lyxchoklad gjord
på en god choklad
som man bryter ner
och häller varm mjölk
på, toppar med grädde
och lite polkagrisar som
man krossar eller en polka-
käpp att röra om med.
Det måste jag nog sno
ihop i morgonkväll...
 
 



christin säger

Fy farao så gott det låter!!

Svar: Det ÄR gott, och nått vi brukar unna oss i adventstid :-)
Therese Bjärstig

2020-12-08 @ 08:03:58
znogge säger

Så otroligt gott det låter! Det var inte i går jag drack varm choklad.

Kram

Svar: Det är sällan jag gör det, men till advent är det en tradition, är så lyxigt och gott om man gör den på en god choklad!
Therese Bjärstig

2020-12-08 @ 13:20:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
petra säger

Detta låter otroligt gott jag måste testa , så söt tomte mugg, kram

2020-12-08 @ 15:01:06
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: