Slutspurt

 
 
Slutspurt. Upplopp.
Nedräkning.
 
En vecka kvar innan
julledighet, så efterlängtat!
 
Barnen går dock skola
även två dagar kommande
vecka, så då ska jag passa
på att läsa ansökningar som
ligger lite utanför mitt vanliga
jobb även fast jag har 
semester.
 
Jag måste börja planera
och bädda för januari och
februari som blir galna 
månader.
 
Jag har två kurser som
avslutas (och ska rättas)
och två som börjar...
 
Varav den ena är en 
helt ny kurs som jag måst
fixa föreläsnignar till.
 
Så den nya tjänsten 
rivstartar verkligen, men
då kan det väl å andra
sidan bara bli bättre med
tiden hoppas jag.
 
Men någon forskning
och artikelskrivande lär 
det inte bli förrän i mars.
 
Var sak har sin tid.
 
 
 
 



Znogge säger

Nu är inte ledigheten långt borta vilket ska bli så skönt. Det var sen avslutning hos er. Här blir det skolavslutning på fredag.

Kram

2020-12-14 @ 10:36:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Härligt med stundande ledighet. jag är bara ledig de dagar som inte är arbetsdagar i kalender. Men det blir ju två fyradagars helger iaf. Hoppas nu bara alla håller sig friska över jul och nyår.

2020-12-15 @ 12:21:56
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: