Summera

Rudolf på villovägar?!
 
 
Så här inför årsslutet, och
inte minst inför kommande
lönesamtal är det läge
att summera året.
 
Vad har producerats,
vilka nya uppdrag, erfarenher
roller har jag fått under 2020?
 
Det visade sig 
att detta långt ifrån varit
ett "förlorat" år, jag kanske
inte har gjort det jag initialt
tänkt mig, men mycket 
nytt och annorlunda!
 
Summerar man det
så är det faktiskt inte 
alls dumt. Man växer inte
av att göra samma sak,
utan av att gör nytt 
och annorlunda.

Idag blir det lite av 
en "ställ" dag då jag 
examinerar uppgifter 
och däremellan läser
in mig på kurslitteratur.
 
En kort jogg i morse
i samband med att barnen
gick till skolan hann jag
bocka av, så min runstreak
är ännu ongoing...
 
Kort och inte så fort,
och än håller mina knän,
tacksam så länge kroppen
är med mig. 
 
Vore en fin julklapp att
få till 24 dagar på rad.
 
 



znogge säger

Härligt när man kan summera året i en positiv anda och kommer fram till att allt inte har varit nattsvart för det har det självklart inte.

Kram

2020-12-15 @ 11:30:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Så kul att få höra att Du trots allt haft ett bra 2020 <3 kram

2020-12-15 @ 16:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: