Tänder för Stig



Idag har Stig namnsdag.
 
Förra veckan gick min
farbror Stig bort så 
idag tänder jag 
ljus för honom.
 
 
 
 
I dessa tider blir det
ingen vanlig begravning
så detta får bli mitt hejdå.
 
Och jag hoppas hans
barn, barnbarn och
barnbarnsbarn får
ta farväl lite mer
traditionellt.
 
 
 



christin säger

Visst är det knepigt när människor försvinner ifrån oss andra och jag tänker främst på syskon där ytterligare en bit i familjepusslet försvinner... Det måste vara svårt.

Ibland tänker "man" för mycket känner jag men det är å andra sidan svårt att inte göra det också...

Vi får ju vara fler än 8 på begravningar, tror det är upp till 20 personer.

Kramar!!

2020-12-17 @ 08:05:32
Znogge säger

Beklagar förlusten av din farbror. Även begravningar påverkas och platserna får de närmaste ta. Men man kan ta farväl i tanken eller genom att tända ett ljus. Fint att göra det på namnsdagen <3

Kram

2020-12-17 @ 09:06:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Beklagar.
kram

2020-12-17 @ 14:24:22
Lena i Wales och Spanien säger

Min pappa hette Stig, han skull varit 108 år i år.

2020-12-19 @ 13:58:23
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: