Tröttdagen

 
 
 
Torsdag är den officiella
tröttdagen.
 
Så även i morse, men nu
när vi ser kalendern på
morgonen så är det inga
problem att få upp barnen.
 
Bara jag som är seg,
men med två goda
avocadosmörgåsar
och kaffe så vaknade
även jag till liv.
 
 
 
 
 
 
 Dagen tillbringas
framför skärmen på 
kontoret.
 
APT möte på
morgonen. Bedömmar 
utbildning som Energi-
myndigheten håller efter lunch
och så institutionens högre
seminarium (som jag 
missar halva av pga
utbildningen) och sist
ut handledarkollegium.
 
Tur jag har hunnit ut
och fått lite frisk luft 
under en kort jogg på
lunchen iaf. Min rygg 
gillar nämligen inte 
sådana här dagar 
där mötena bara
byter av varandra.
 
Men nu är det prick
två veckor till jul,
och knappt en till
semester, så nu ska
jag inte klaga, utan
bara köra ända in 
i kaklet! 
 
 
 
 



Znogge säger

Avokado är verkligen så gott!
Ja, nu återstår det inte många arbetsdagar så det är bara att hålla i och hålla ut!

Kram

2020-12-10 @ 18:30:55
URL: http://znogge.wordpress.com
mammatillmirakel.blogg.se säger

Kaffe kan verkligen väcka den tröttaste. Hoppas du fick en fin dag. Kram

Svar: Ja kaffe är livsnödvändigt, med det i koppen så klarar man det mesta! Hoppas du njutit av en härlig och vilosam helg!
Therese Bjärstig

2020-12-11 @ 05:49:01
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Johanna säger

Hej! Nu har jag läst ikapp! Hoppas du mår bättre nu. Så fint armband & varma tights behövs såhär års. Mina kommer typ på måndag! Ruggigt kallt här i Skåne nu med mörker, duggregn & 1 plusgrad. Jag har julledigt nu fram till mitten av januari. Börjar heltid 22 mars. Idag är vi bara inne & sover på soffan & ser på tv. Önskar er en trevlig helg! Kram

Svar: Kan tänka mig att det är mörkt, fuktigt och ruggit, så att det behövs varmt bara av den anledningen, tänker även att det blåser mer nere hos dig. Skönt med lite ledigt, själv räknar jag verkligen ner, behöver två veckors total avkoppling känner jag. Njut med barnen och ha det gott! KRAMAR
Therese Bjärstig

2020-12-11 @ 14:49:24
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: