Fångar dagen

 
 
 
Vilken lycka, det var
kallt i morse, men nu
lyser solen, fåglar kvittrar
och det kommer takdropp
från taket - då bara 
måste man ut!
 
Bröstet/halsen till 
trots så byltade jag
på mig varma kläder
och tog en långsam
promenad på lunchen.
 
 
 
 
 
 
Precis vad jag behövde
efter en intensiv morgon
där jag lyckats sno ihop
ett abstract till en 
konferens i höst.
 
Jag har även chattat
med mina studenter,
blivit tilldelad en 
masteruppsats som
jag ska handleda i vår
samt fått förfrågan att 
ingå i en grundforsknings-
kommitté...
 
Det rullar på 😅
 
 
 
 
 
Igår rundade vi av helgen
med att stycka och frysa 
in ett vildsvin, det enda 
som återstod var att 
mala vilket jag gjorde 
i morse.
 
Nu hoppas jag innerligt
att det ska bli en massa
goda burgare, biffar 
och annat framöver
av detta kött.
 
Jag har en fin 
styckdetalj i kylen som
jag ska testa att göra en
gräddig dragondoftande
vildsvinsgryta av redan
ikväll.
 
 



åsa säger

Har M varit på grisjakt?
Intressant att höra vad Du tycker om vildsvin.

Idag har det varit en BRA dag, så härligt väder.

kram

2020-02-03 @ 20:01:43
Johanna säger

Vilken härlig dag & så trevligt med sol! Det har vi inte varit bortskämda med i vinter. Mest bara mulet & regn...

2020-02-08 @ 11:35:45
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: