Mer rätt än fel

 
 
Tisdag, och en riktigt
kylig dag. Minus 25 och
jag har sällskap av Eroz
då han inte ville ut.
 
Helt förståerligt även
om det ser vackert ut
så biter det i näsa och
kinder.
 
Men jag ska masa mig
ut på en promenad
vad det lider...
 
Finns ju inget dåligt väder,
bara dåliga kläder ;-P
 
Och i mitt fall latmask.
 
Men jag försöker att
göra mer rätt än fel.
 
En promenad är bättre
än inget, och man får
frisk luft och energi.
 
Jag hade velat knipa ett
delmål i veckan, men
viktmässigt står jag still,
däremot försvinner cm.
 
26,5 cm i midjan
känns gött, speciellt när
jag kan dra på mig flera
av mina favoritbyxor och
inte minst skoteroverallen!
 
 
 
 
 
 
När det gäller hälsa,
måendet eller livet i
stort finns det sällan
snabba lösningar.
 
Utan det är långsiktighet
som gäller och att gneta
på, då får man de ofta
de resultat man förtjänar.
 
Även om det inte
sker i en handvändning...
 
 
 
 
 
 
Dessutom så är många
så hårda och dömande,
inte mot andra utan
mot sig själva.
 
Jag brukar tänka på
man aldrig kan kräva
och/eller få någon
annan att älska en,
samtidigt behöver
vi alla bli älskade
för dem vi är.
 
Då är det ju toppen
om man i alla fall
gillar sig själv!
 
Inte på ett självgott
sätt, utan snarare ett
förlåtande och accepterande
sätt där man omfamnar både
sina brister och svagheter
men även de styrkor och
positiva egenskaperna.
 
Det får bli dagens klokskap :-)
 
 
 



christin säger

Verkligen kloka ord och man kan minsann behöva sånt till och från.
Ja det var fräscht ute igår men idag är det snäppet fräschare och jag har inte varit ut. Var ner till Hällagården och städade och det var en tuff hemfärd....vilade säkert 10 gånger när orken försvann i benen, men det var skönt när jag hade kommit hem. Det är så svårt att inte andas via munnen och det kyler lite väl mycket i halsen... Jag försöker att vara tålmodig samtidigt som jag vill ta i. "Skam den som ger sej".

Kram!

Svar: Du är envis du Christin, på ett bra och klokt sätt, bra att du vilar och tar det vackert och lyssnar på kroppen så att du successivt blir återställd och kan njuta av odlingssäsong och sedan en höst med svampplockning <3 KRAM
Therese Bjärstig

2020-02-04 @ 12:57:21
Åsa säger

OMG så klok Du är 👍
Det är svårt att vara snäll med dig själv av någon anledning... att acceptera sig själv är inte alltid lätt 😔
Jag är absolut inte min egen bästa vän 🙁
Kallt idag å inget Frostväder 😜 han är en fryslort ☺️
Ska hämta Elin kl 15 då hon slutar å samtidigt passa på å ta mig till Apotek å Sjukstuga,
vill inte köra mer bil än nödvändigt.
Ha en bra tisdag å Du hur mår Du nu?
Kram

2020-02-04 @ 12:58:33
znogge säger

Vilket resultat säger jag och så bra jobbat av dig. Visst är det den långsiktiga förändringen som ger något och som dessutom är hållbar.

Kram i kylan!

2020-02-04 @ 15:41:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales och Spanien säger

Kloka ord!
Först bilden, Du är grym, då blev jag lite fundersam, vem vill vara grym (elak och hemsk)? Men så kom jag på att ordet också har en annan betydelse.
Minus 25 grader! Det skiljer nästan 50 grader mellan oss!
Sköt om dig!

2020-02-05 @ 11:58:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: