Nedräkning

 

Vaknade till en kall
morgon, med drygt 
25 minusgrader.
 
Men med varm 
köttsoppa i magen
och en sol som värmer
passade jag på att
ta en tur med Eroz
på lunchen.
 
En verkligt fin
 vårvinterdag!
 
Ikväll är det sista
crawlkurs tillfället,
och jag kommer 
INTE att kunna
crawla men jag
hoppas isf veta
vad och hur jag
ska träna vidare 
på egen hand...
 
Så på sikt kanske det
ändå blir en ny baddräkt.
 
I morgon är det
Umeå och disputation
som gäller för mig,
medan barnen gör
sista dagen innan
ett efterlängtat 
sportlov tar vid.
 
Så jag hoppas på
en fin sportlovsvecka
för barnen och att jag
ska få lite mer effektiv
arbetstid då.
 
Idag har jag iaf gått
igenom ett manus för
sista gången innan
inskick och handlett
en student.
 
Hade ett möte som
ombokades då en
kollega inte hunnit 
göra det hen skulle,
vilket är frustrerande
då det ställer till det
för mig som då får 
förskjuta min insats
som då krockar 
med annat :-(
 
Mina planer på att
kunna ha lite sportlov
med barnen gick därmed
också om intet. 

Lite surt, men blir det
ruggit väder i helgen
kan jag kanske jobba 
och istället vara ledig 
en halv dag om det
blir riktigt fint väder.
 
Dessutom kommer vänner
från Blekinge på besök 
nästa helg...
 
Så jag har alla incitament
i världen att försöka 
jobba undan så mycket
som bara är möjligt! 

 



znogge säger

Irriterande minst sagt när andras förseningar påverkar ens eget arbete. Hoppas i alla fall att det blir en fin sportlovsvecka!

Kram

2020-02-27 @ 15:31:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Att vara katten på råttan och råttan på repet ;-) är ingen angenäm sits... ungefär typ så har J då han inte kan göra sitt förrän "hen" gjort sin grej å samtidigt väntar "hen" på att J ska göra klart så "hen" får göra det "hen" ska...

Vete sjutton om det var nån sol i Åsele idag...

Kör försiktigt, kram


Du kanske ska följa mig till Skellefteå onsdag 11 mars ;-) jag behöver skjuts... eller jag hoppas ju på att få sjuktransport pga me/cfs för köra själv är omöjligt.

2020-02-27 @ 20:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: