Skogslängtan

 
 
Idag har jag haft en
riktig skogslängtan.
 
Både att få kavla upp
ärmarna och jobba med
skogsrelaterade projekt,
och att få gå i skogen.
 
Tyvärr blev det inte
riktigt som jag tänkt mig,
så det skogsrelaterade
arbetet får vara fokus för
morgondagen.
 
Och någon grönskande
skog finns ju inte för
tillfället, så jag fick hålla
tillgodo med en skog
i vinterskrud istället.
 
Funkade det med.
 
Nu ska jag dra ihop
en middag i form av
baconlindade och fyllda
kycklingfilér med ris
och min goda tzatziki.
 
Sedan mot badhuset
för näst sista träffen
på crawlkursen.
 
Jag missade ju förra
gången pga sjukdom
så jag gissar att jag lär
vara ohjälpligt efter
alla andra nu...
 
 
 



Znogge säger

En skog i vinterskrud är verkligen inte det sämsta! Vilken god middag som väntar. Här blir det rester vilket innebär gårdagens grekiska färsbiffar. Inte det sämsta det heller :D

Kram

2020-02-20 @ 16:45:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Mums vad gott med tzatsiki! Här har jag blivit bjuden på en god köttfärslimpa ikväll som också satt som en smäck! Extra gott att sitta inne och se på snön som yr utanför fönstret, skönt att veta att jag slipper gå ut :-)
Hoppas på lite skidåkning imorgon här i Björnrike.

2020-02-20 @ 19:53:11
URL: http://www.popprinsessan.se
åsa säger

Mumsig mat en torsdag, här blev det klimpsoppa... inte det sämsta ;-)

kram

Svar: Verkligen inte, jag ÄLSKAR klimpsoppa!
Therese Bjärstig

2020-02-20 @ 20:30:20
$vea säger

💗💕

2020-02-20 @ 20:37:27
christin säger

Hej Vännen!

I dag gick jag hela vägen till länsgränsen och då tänkte jag på dej och din skogslängtan...Det var så fint ute och värmen från solen gjorde att både snön och vattendroppar droppade av från träden. Eftersom att vägen är så smal så känns det nästan som en skogsväg vägen till Grundsjö. Ja det var magiskt!!

Hoppas att vi alla får en lika fin helg!!

Svar: Men så duktig du är Christin, du gnor på <3 Älskar grundsjövägen, förr brukade jag och Mamma alltid sparka till grundsjö till mormor på vasaloppssöndagen... Många fina minnen! KRAM
Therese Bjärstig

2020-02-21 @ 18:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: