SPA och mys i Östersund

 
 
I helgen fick ungarna
en av sina julklappar.
 
Vi åkte till Östersund 
där Luran fick en 
sminkkurs och blev
sminkad.
 
Jag som själv inte
målar mig fick nästan
en stroke när jag skulle
lösa ut oss därifrån...
 
Kursen/sminkningen
kostade bara 495kr,
men produkterna 
kostade fyra gånger
så mycket 🙈
 
Var bara att betala 
och se glad ut och 
hoppas att de är 
dryga och bra för 
nu får Luran inte
ens ett Lypsyl förrän
hon fyller 18 😂
 
 
 
 
Bogge valde sig 
en vinterjacka och
några byxor, samt 
så fick han äntligen
äta på Pinchos.
 
 
 
 
Vi blev alla mätta och
belåtna, men det hindrade
inte att vi var på Hemmakväll
och köpte lite gott.
 
Jag hittade salt och
vinäger Pringles så jag
passade på att bunkra...
 
Sedan myste vi på
vårt rum på hotellet,
innan vi dunade in i de
skönaste sängar man
kan tänka sig.
 
 
 
 
I morse väntade det 
bästa av allt - hotellfrukost!
 
Därefter blev det SPA.
 
 
 
 
 
Vi myste ute i en
varm pool, bastu i olika
temperaturer, ånga och
isvak testade vi också.
 
Jag gillar det varma 
mest, men efter fjärde
besöket i isvaken så
börjar jag förstå 
tjusningen med 
is/vinterbad.
 
När vi var nöjda så
packade vi ihop och
begav oss mot 
Lillänge för sista
shoppingen och
mat på Donken.
 
 
 
 
 
Ett obligatoriskt besök till
djuraffären blev det också,
men varken råttor eller
sköldpaddor inhandlades,
utan det blev endast ben
till Eroz.
 
Väl hemma är vi alla
mycket nöjda med denna
mini-weekend, men också
nöjda att vara hemma
igen, även om jag 
kommer att sakna
hotellsängen ;-)
 
 
 



Znogge säger

Vilken härlig helg för såväl stora som små! Det kostar att skönhetsmässigt ligga på topp ;-) Min systerdotter är 13 år och har ett sminkförråd som jag aldrig ens har varit i närheten av om jag summerar allt jag konsumerat. För några dagar sedan färgade hon ögonfransarna utan sin mammas vetskap. Min syster hade sagt nej till projektet men min systerdotter kontrade med att "du sade inte nej hela tiden!"

Kram och trevlig kväll!

Svar: Ha ha ha du det där kan jag se framför mig, vilken härlig historia! <3 KRAM
Therese Bjärstig

2020-01-18 @ 18:05:05
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Så mysigt!

Svar: De var det verkligen! :-D Ibland behöver man något sådant i vardagen, även om jag gillar vardagen rätt mycket ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-01-18 @ 19:11:41
åsa säger

Ooooo så himla mysigt :)
Det måste ha varit väldans härligt och dessutom minnesvärt ;-):D
Jag som typ aldrig sminkar mig... sist var för snart 15 år sedan då vi gifte oss :) å gången innan var väl nån Halloweenfest :D har ju noll koll å begriper inget så när Elin anser hon behöver är jag helt dum å har två val - betala eller vägra ;-)

Djuraffären är ju ett måste... även om jag aldrig köpt annat än hundgrejjer.
Men jag skulle vilja ha akvarium, om nån annan städar :)

kram

kram

2020-01-18 @ 21:10:18
Popprinsessan säger

Det låter som en helt underbar helg!

2020-01-20 @ 19:15:27
URL: http://www.popprinsessan.se
Marie Svensson säger

Nästa gång kan ni köpa smink på backtoearth.se! Svenskt mineralsmink som varar hur länge som helst. Använder det varje dag. //Marie

Svar: Tack för tips! Ska lägga det på minnet :-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-01-21 @ 14:12:27
Linda/Candygirl säger

Vilken toppenhelg. Wow... förstår om du är nöjd. Och barnen måste ju vara saliga. Jag vill också gå på sminkkurs. Men det har jag aldrig unnat mig. Borde väl det.. jag som sminkar mig typ sex av sju dagar i veckan. Bara dagtid på sommaren jag hoppar över.... till kvällen kommer åtminstone mascaran fram.

Svar: Ja, jag blev faktiskt riktigt sugen att unna mig själv en liknande kurs - men får väl ta å spara lite kulor först ;-D
Therese Bjärstig

2020-01-22 @ 06:41:05
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales och Spanien säger

Vilken mysig helg!Alla fick det de ville och ni fick vara tillsammans.
Ha det bra!

2020-01-22 @ 09:53:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Johanna säger

Hahaha, herre jösses vilken chock!!! Men ja, vad ska man göra... Pinchos har vi fortfarande aldrig ätit på. Måste göra det snart! Hotellfrukost & spa är fina grejer! Lite sugen på det igen! Älskar kallbad!

Svar: Ja Pinchos är uppskattat av barnen, så ta och testa det! Och kallbad trodde jag inte var min grej, men nu är jag försiktigt positiv ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-01-26 @ 18:13:17
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: