Tiofika

 
 
Även om jag jobbar 
själv hemifrån så försöker
jag ha en så inrutad 
arbetsdag som möjligt.
 
En viktig hållpunkt är
tiofikat, särskilt efterlängtat
idag efter att jag förutom 
jobb ägnat mig åt att
skotta massor av snö.
 
Från att vi nästan ingen
snö alls haft har vi nu
ett överflöd.
 
Man ska bevisligen
akta sig för vad man
önskar sig...
 
 
 



åsa säger

Så det är Ditt fel att vi nu har typ en halvmeter snö... om inte mer?
Nu tycker jag det räcker - och blir över - jag behöver absolut inte mer snö under denna vinter.
J gör inget annat än snöröjjer... det tar typ fem, sex timmar så nått rörmokeri hinner han icke med.
kram

2020-01-30 @ 14:53:40
Znogge säger

Just när man jobbar hemifrån tror jag det är extra viktigt när det gäller rutiner. Tiofika låter som en bra sådan, speciellt efter snöskottning.

Kram

2020-01-30 @ 17:26:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Johanna säger

Så gott det ser ut! Äta är det bästa med att jobba, haha! Här vabbar jag med Linus idag. Ska snart hämta Leija & en kompis i skolan, sen ska vi hem & hålla helg. Har lovat våfflor till mellis & ikväll blir det tacos! Ha en fin helg! KRAM

2020-01-31 @ 11:46:06
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Här har vräkt ned. Än så länge är den lätt och pudrig. Men det snöar ännu. Gäller att få undan det innan den blir tung och isig.

2020-01-31 @ 14:49:51
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: